Kenniscentrum voor aandacht

Kenniscentrum voor Aandacht
Echte aandacht is de sleutel tot een duurzame (klant)relatie volgens het Kenniscentrum voor Aandacht.
Een inkoppertje, en toch is het interessant wat het onderzoek heeft opgeleverd,
Met dit blog wil ik graag aandacht voor gedrag- en cultuurverandering in organisaties en mensen.

Organisaties wakker worden. Echte aandacht!! Let op, hier draait het om in het leven. 
Oprechte aandacht is cruciaal om duurzame klantrelaties op te bouwen zeker in een tijd dat vertrouwen van de consument niet vanzelfsprekend is.
In de moderne samenleving waarin automatisering en digitalisering alsmaar toenemen, blijkt oprechte aandacht zeer relevant.

De Persgroep Nederland  samen met NewCom International hebben grootschalig onderzoek gedaan naar het thema aandacht.
Nagenoeg tweederde van de Nederlanders verwacht dat oprechte aandacht een steeds belangrijkere bijdrage gaat vormen in de manier waarop we met elkaar communiceren.
Bijna driekwart van de Nederlanders verwacht dat het voor bedrijven steeds belangrijker wordt om oprechte aandacht te geven aan hun klanten.
Ook verwacht men dat oprechte aandacht een grotere rol in hun eigen leven gaat spelen.
Met het oprichten van een Kenniscentrum voor Aandacht kunnen wij, samen met onze relaties, beter de vinger leggen op wat er speelt rond de complexe materie van aandacht.
Het doel is hiermee al onze klantgroepen inspiratie te bieden en handvatten te geven om met aandacht aan de slag te gaan.

OplossingsKracht-animatie-basis-300Het model OplossingsKracht voor de gewenste steun is een Aandachtsmodel. 
Het door mij ontwikkelde empathie- en communicatiemodel “OplossingsKracht voor de gewenste steun” gaat over de gewenste aandacht.
Aandachtsmodel, ja dat is alles omvattend.
Andere benamingen voor het model “OplossingsKracht voor de gewenste steun” zijn:

  • empathiemodel,
  • communicatiemodel,
  • dialoogmodel,
  • gedragveranderingsmodel
  • zelfmanagementmodel
  • diagnosemodel
  • ehealthmodel
  • patiëntempowermentmodel
  • cultuurveranderingsmodel,
  • (e)coachmodel.

 

Wat spreekt mij het oprichten van een Kenniscentrum voor Aandacht enorm aan, meer aandacht voor aandacht in organisaties.
Verbinding met klanten, hostmanship, klantvriendelijkheid, betrokkenheid zijn gebaseerd op het bieden van de gewenste aandacht, het bieden van de gewenste steun.
Aandacht in de vorm van luisteren is van groot belang: het bepaalt onze binding met andere mensen (Haney, 1979) en dus ook onze resultaten.
Ontdek zelf het belang van kwaliteit in aandacht en lees er meer over in dit artikel http://www.persgroepadvertising.nl/pdf/onderzoeksrapport_aandacht.pdf

Daadkracht is nu gewenst! Durf te investeren in soft skills met harde resultaten.
En dan nu de slag van begrijpen dat oprechte aandacht cruciaal is naar:

–  oprecht willen,
–  naar authentiek vaardig worden in het geven van oprechte aandacht
–  naar durven veranderen
–  naar echt anders doen en
–  volhouden.

Het geeft energie om met aandacht je te verbinden aan anderen, dus zou volhouden van geven van oprechte aandacht nog aandacht behoeven?
Wil je je ontwikkelen in echte aandacht en het bieden van de gewenste steun? Lees meer over het aandachtsmodel OplossingsKracht voor de gewenste steun.
Kijk voor coaching en opleidingen op www.preventiecoach.nl

 

kenniscentrum Aandacht met OplossingsKracht

 

 

Call Now Button